Cele mai noi maşini în 2010,în România
Ca în fiecare an, publicăm la început de sezon cele mai importante lansări pregătite de importatorii de automobile din România, alături de marca autohtonă Dacia, informaţiile fiind bazate pe răspunsurile primite de la companii la solicitarea noastră, tocmai pentru a elimina speculaţiile sau datele eronate. În pofida condiţiilor dificile prin care trece piaţa auto, sau poate tocmai din acest motiv, numărul lansărilor va fi destul de generos, chiar dacă nu se prefigurează prea multe modele de masă, care să relanseze vânzările
. Audi, VW, Skoda Cel mai mare importator, Porsche România, care grupează nu mai puţin de 10 branduri, va avea în 2010 partea leului, cu cele mai multe lansări, în urma cărora îşi va consolida, probabil, poziţia pe piaţă. Audi, marcă premium aflată în permanentă creştere, va avea, spunem noi, cele mai importante noutăţi din grup.
Noul A8, o maşină de lux ce aleargă de ceva vreme după rivalele de la BMW şi Mercedes, care nu face volume prea mari de vânzări, dar produce un profit considerabil, vine în primăvară, posibil luna aprilie. În luna iunie vine rândul face-liftului de la TT, o prezenţă aparte în portofoliul Audi, pentru ca în toamnă să fie lansate două noutăţi absolute.
Este vorba despre micuţul A1, ce va deveni entry level pentru această marcă şi se va vinde la preţuri comparabile cu Mini sau ch iar mai mici, apoi va veni un Gran Tourer de calibru mare, A7, adică versiunea de serie a lui A7 Sportback, prezentat anul trecut. Volkswagen, marca de volum a grupului, are în centrul activităţilor din 2010 un model extrem de interesant, noul Touareg, simbolul SUV-urilor urbane de clasă mare, care a deschis un segment european în urmă cu mulţi ani, odată cu lansarea sa.
Anul acesta va avea o nouă generaţie, în luna mai, pe care multă lume o aşteaptă cu interes. Dincolo de el, în iunie este programat Polo GTI, un model de nişă, dar căutat de tinerii amatori de maşini sport cu pedigree, apoi noile Touran şi limuzina Phaeton, care îşi caută succesul cu o nouă generaţie. În toamnă urmează Sharan şi apoi cea mai economică versiune a Polo, Blue Motion.
Skoda, ale cărei modele au făcut carieră în special în România (cea mai mare piaţă de export pentru Octavia), nu are în 2010 nicio noutate absolută, dar vine cu versiunea Combi a limuzinei Superb, lansată deja în Europa în 2009, şi două face-lifturi, pentru micuţa Fabia şi monovolumul Roomster. Trecând la maşini ceva mai scumpe, să spunem că Porsche pregăteşte noul Cayenne, la jumătatea anului, mutare firească dacă ţinem cont de faptul că şi modelul-frate, Touareg, se înnoieşte. Tot în ograda acestui grup putem aminti de Bentley Mulsane, care va putea fi comandat în 2010 şi de români, dacă nu au făcut-o deja în showroom-urile din alte ţări. Fiat, Alfa Romeo, Infiniti Un alt importator important este Autoitalia, care grupează brandurile Fiat, dar distribuie, de anul trecut, şi Infiniti.
Cea mai vândută marcă din portofoliu, Fiat, se axează pe un face-lift al lui Grande Punto, care devine acum Punto Evo, în cadrul unui joc de marketing care ar putea aduce beneficii importante. Evoluţia cea mai importantă sunt motoarele noi şi economice. Cu un impact ceva mai redus asupra pieţei, dar consemnat ca un model nou 100% va fi Doblo, pregătit pentru septembrie, prezentat de producător în toamna trecută. Şi tot de la Fiat vom avea poate cea mai romantică lansare a pieţei auto din România, 500 Cabrio, un fel de cireaşă pe un tort al lansărilor. Evenimentul va avea loc la începutul verii. În fine, de la marca premium-sport a grupului Fiat, Alfa Romeo, vom beneficia de introducerea noii Giulietta, cea care are misiunea de a face uitat modelul 147. Maşina a fost deja prezentată, are elemente comune cu MiTo şi poate fi un examen important pentru această marcă.
La capitolul lux, Maserati, cea mai scumpă marcă vândută de Autoitalia, va aduce pe meleagurile noastre GranCabrio, versiunea decapotabilă a lui GranTurismo, expusă la salonul din Frankfurt în toamna trecută. În afara grupului, dar tot în portofoliul acestui importator se regăseşte şi Infiniti, brandul premium al lui Nissan, care a pătruns în România anul trecut şi încearcă să-şi facă loc prin conservatorismul cumpărătorilor din acest segment. Prac-tic, noutăţile Infiniti coincid cu cele din întreaga Europă, şi cuprind în 2010 noua linie M, cu motoare V6, constituită ca un atac destul de agresiv la adresa BMW, apoi motorizările di esel ale modelelor FX şi EX. Peugeot, Citroën Din Franţa vom avea noutăţi importante la Peugeot în primul rând, de unde vor veni noile 5008 şi 308 RCZ. Prima este un monovolum de familie, unul care aminteşte serios de Citroën C4 Picasso, produs de acelaşi grup PSA. Trăsăturile acestui model, ce a debutat la Frankfurt, vor fi spaţiu, modularitate şi confort pentru toată familia. România nu este o piaţă prea serioasă pentru acest gen de maşini, dar promite să devină.
Al doilea model lansat anul acesta va fi 308 RC Z, un produs de excepţie, care pune în valoare cel puţin două atuuri ale mărcii: designul şi motoarele. Astfel, pe lângă silueta sportivă, ce aminteşte de conceptele fabuloase din anii trecuţi, ce purtau iniţialele RC, 308 RCZ va avea şi un motor spectaculos, 1.6 litri turbo, ce se regăseşte pe modelele M INI, ale BMW.
Cealaltă marcă din grupul PSA, Citroën, se va sprijini pe două noutăţi înrudite: noul C3, lansat în Europa în toamna trecută, şi DS3, un model cu pretenţii premium, destinat în egală măsură clienţilor de Mini şi celor de C3 care vor o maşină mai masculină. BMW, Mini Cea mai vândută marcă premium din lume, BMW, va avea de furcă şi în 2010 cu celelalte două competitoare germane pentru recâştigarea cotelor de piaţă, având în plus şi concurenţi noi, din ce în ce mai puternici, de la japonezi şi chiar italieni. Cea mai importantă şi aşteptată în acelaşi timp lansare va fi noua Serie 5, un model care ţine practic de tradiţia BMW şi poate decide evoluţia în piaţă a mărcii. Lansarea vine în- tr-un moment sensibil, în care Mercedes E Klasse se află încă pe val, iar Audi A6 este doar un face-lift
cu aproximativ un an înainte de înlocuire. În clasele mai mici, Serie 3 Coupé şi Cabrio au ajuns la termenul unui face-lift. Ambele vor fi evenimente ale primelor luni din an. Ulterior, în primăvară, va veni rândul SUV-ului X5, care a trecut printr-un face-lift ce va fi prezentat la Geneva, cel mai probabil. De remarcat că avem de-a face cu unul dintre cele mai aşteptate face-lifturi pe piaţă, ştiut fiind că, de obicei, remodelările de la jumătatea vieţii nu atrag prea mult atenţia publicului. În finalul anului bavarezii vor aduce o altă noutate râvnită de români, noul X3 fiind pentru mult timp şi cel mai cumpărat SUV premium de pe piaţă.
Cealaltă marcă din grup, Mini, va lansa şi la noi viitorul „crossover”, al cărui nume oficial nu este încă anunţat. Pe lângă acesta, vor mai sosi face-lifturile MINI şi MINI Clubman. Toyota, Kia Toyota va avea două noutăţi pentru piaţa românească, ambele de o importanţă medie, aparent cel puţin. Acestea sunt legate de Auris, modelul compact, care va suferi un face-lift, dar în acelaşi timp va fi prezentat în versiunea hibrid. Deşi pe piaţă mai există un hibrid, Honda Civic, Auris are şansa să crească atenţia românilor pentru acest segment ca urmare a unui preţ mult mai accesibil. Spunem asta deoarece Prius, cel mai vândut hibrid şi, totodată, cel mai cunoscut din lume, are încă un preţ prohibitiv pentru piaţa noastră. Tot din Asia, de data aceasta de la Kia, sosesc nu mai puţin de 3 noutăţi, toate modele noi 100%.
Primul, chiar luna aceasta, va fi Sorento, un SUV de clasă medie care îşi schimbă radical trăsăturile şi înfăţişarea, odată cu intrarea sa în producţie în uzinele din SUA. Va urma Venga, un monovolum de clasă B, cu o înfăţişare ce sigur va atrage atenţia tinerilor, iar în finalul anului va fi rândul noului Sportage, SUV-ul compact al mărcii, model fabricat în Europa. Opel, Chevrolet Pentru grupul General Motors, trecut prin momente grele în 2009, la nivel global, dar cu o evoluţie admirabilă în acest context în Europa, inclusiv în România, anul 2010 se va baza pe deja lansatul la sfârşitul anului trecut Opel Astra, deoarece pentru Opel singura noutate va fi MPV-ul Meriva. Chevrolet are o situaţie asemănătoare pentru acest an, însă noutatea se numeşte Spark şi ar putea deveni una dintre cele mai vândute maşini din sezonul care începe.
Motivele sunt aceleaşi ca întotdeauna atunci când o maşină are succes: un design atrăgător, o platformă tehnică bună, fiabilă, cu dotări suficiente şi mai ales un preţ de criză, unul perfect pentru români, de circa 7.000 de euro. Modelul vine în martie şi înlocuieşte vechile Spark/ Matiz. Ford, Mercedes, Suzuki Alte noutăţi ale pieţei, neconfirmate însă de reprezentanţii companiilor, vor veni de la Ford, cu Grand C-Max (dar care mai întârzie cu noul Focus, ce ar putea debuta abia la sfârşitul anului la nivel mondial), apoi de la Mercedes, spectaculosul SLS AMG, ce înlocuieşte celebrul SLR McLaren. Ceva mai „umane” vor fi E Klasse Cabrio şi R Klasse face-lift. De la Suzuki sunt aşteptate noul Swift şi face-lifturi pentru Splash şi Grand Vitara. Dacia Duster Cea mai importantă lansare din 2010 pentru piaţa românească va fi, fără discuţie, Dacia Duster.
Modelul, ultimul pe platforma Logan, după cum au declarat în repetate rânduri reprezentanţii Renault, va fi prezentat în premieră la Geneva, urmând să intre pe piaţă în scurt timp după aceea. Va avea echipări 4x2, care vor reprezenta probabil peste 70-80% din vânzări, preţul acestora urmând să înceapă de la nivelul unde MCV are versiunile cele mai scumpe, adică în zona 12.000-13.000 de euro. Versiunile 4x4 vor fi ceva mai echipate, fără a atinge însă nivelul unor SUV-uri „mainstream”, de genul Hyundai Tucson ori VW Tiguan. Preţul unui astfel de Duster 4x4 s-ar apropia de 16.000-17.000 de euro, potrivit informaţiilor neoficiale şi speculaţiilor din piaţă. Reprezentanţii Dacia nu au oferit nicio informaţie exactă despre programul de lansare a lui Duster.
INFORMATII: http://www.sfin.ro/articol_18565/cele_mai_noi_masini_in_2010_in_romania.html
0 Response to " "
Trimiteți un comentariu